lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina

Veelgestelde vragen over (online) aankopen en deze service

Ik heb spijt van mijn aankoop bij een webwinkel. Kan ik het product retourneren?

Bij aankoop van een product via internet geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen voor consumenten. Binnen deze termijn kunt u de overeenkomst kosteloos ongedaan maken. Kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening, tenzij anders vermeld door de verkoper. Vaak kunt u op de website van de verkoper zien hoe u het product kunt retourneren.

Let op: Niet alle producten kunnen geruild worden. In de RechtCheck Consumentenkoop vindt u een overzicht van de uitzonderingen.

De verkoper zegt dat mijn bestelling geleverd is, maar ik heb niets ontvangen. Wat kan ik doen?

Heeft u nog geen contact gehad met de verkoper over het ontvangstbewijs? Dan adviseren wij u om zo spoedig mogelijk een e-mail naar de verkoper te sturen. Hierin vraagt u om een ontvangstbewijs en het adres waar het product geleverd is. Heeft u een track & trace code ontvangen? Gebruik die dan om de status van de levering te checken. Als u geen reactie krijgt op uw e-mail of u het product niet ontvangt, neem dan weer contact met ons op.

Heeft u al contact gehad met de verkoper over het ontvangstbewijs? Start dan de RechtCheck om de vervolgstappen te bekijken.

Is deze service alleen voor klanten van ARAG?

De RechtCheck Consumentenkoop is voor iedereen beschikbaar. Bij ARAG vinden wij dat iedereen toegang tot het recht verdient. Of u verzekerd bent of niet. Met deze service krijgt u antwoord op al uw vragen over aankopen. U weet direct waar u recht op heeft. Wanneer blijkt dat u juridische hulp nodig heeft, dan kunnen onze juristen u helpen. Als u verzekerd bent voor Consument & Wonen is dit zelfs zonder extra kosten.