Ruim zeven jaar werk ik nu bij ARAG. In die tijd heb ik mezelf kunnen specialiseren in arbeidsrecht en onderwijsrecht. Dit geeft mij de gewenste diepgang in het werk. Wat ik zo mooi vind aan het werken bij ARAG is dat we mensen helpen die hulp nodig hebben bij een probleem wat zij niet zelf kunnen oplossen. Zonder het sturen van (hoge) facturen. Dat maakt rechtshulp toegankelijk. Daar draag ik graag aan bij.

Procederen als dat past bij de zaak en de klant

Elke zaak behandel ik van begin tot eind. En als nodig voer ik een procedure. Procederen is een heel leuk onderdeel van ons werk, maar is niet altijd in het belang van de klant. Eén van de eerste vragen die ik dan ook altijd aan de klant stel is: Wat wilt u? Van daaruit probeer ik met de klant samen naar een goede oplossing te komen. En lukt dat niet, dan laten we de rechter beslissen. Dan gaan we er ook bij de rechter voor de volle 100% voor.

Een procedure voeren is leuk en spannend

Iedere zaak en iedere procedure is anders. Het recht is niet zwart wit. Vaak kleur je die vlakken in aan de hand van de geldende feiten en omstandigheden. Een uitkomst is lang niet altijd te voorspellen. Dat maakt het voeren van een procedure niet alleen leuk, maar ook spannend. En dat vergt ook een goede communicatie met de klant. Niet alleen eerlijk zijn over de haalbaarheid van een zaak, maar ook over wat de klant kan verwachten in een procedure. Hoe een procedure verloopt is niet alleen afhankelijk van het soort zaak, maar ook van de rechtbank en zelfs de rechter die de zaak behandelt. Het is erg leuk en mooi om te zien hoe rechters verschillend met een zaak omgaan, terwijl rechtsgelijkheid wel altijd het doel is.

Gehoord worden is ook veel waard

Wat mij opvalt, is dat in veel procedures de uitkomst ineens minder belangrijk is; het feit dat een klant gehoord wordt, de kans krijgt zijn verhaal kwijt te kunnen bij een rechter die de zaak goed heeft bekeken en zijn licht erover laat schijnen, voert niet zelden de boventoon. Dat ‘gehoord voelen’ moet natuurlijk geen doel op zich zijn maar draagt wel bij aan de acceptatie van de uitspraak. Dan is de cirkel weer rond en zijn we weer bij het begin: als ik een zaak behandel hoop ik altijd de zaak af te sluiten met een tevreden klant, die een goed gevoel heeft over de afloop. Daar zet ik alles voor in.

Linda Corvers - Senior jurist Arbeids- en onderwijsrecht

Juridisch probleemoplosser - Linda Corvers

Ik streef ernaar om voor cliënten juridisch het maximale uit de zaak te halen én hen met vertrouwen naar de toekomst te laten kijken.