Melding verbergen

De ARAG-site maakt gebruik van cookies. Lees meer informatie over cookies.

Zaak melden - Particulier

Heeft u een conflict en wilt u juridisch advies? Via deze pagina kunt u direct uw zaak melden. Onze juristen van het ServiceCenter staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt hen bereiken via 033 - 4342 342.

Mediation: Procederen kan altijd nog

U heeft een conflict en wilt tijdrovende en vervelende procedures voorkomen? Als beide partijen bereid zijn samen aan een oplossing te werken dan kan mediation u helpen. Mediation helpt u het onderling contact in stand te houden en zoekt naar een oplossing voor beide partijen zonder een dure gang naar de rechter. Ook hiervoor kunt u bij ARAG terecht. Onze gecertificeerde mediators helpen u graag verder. Staat u hiervoor open? Neem dan contact met ons op om te checken of uw zaak zich leent voor mediation.

Zaak melden en juridisch advies

Heeft u een (dreigend) conflict? Dan is het belangrijk voor u om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Via de onderstaande stappen helpen wij u hier graag doorheen. Binnen vijf werkdagen nadat u uw zaak heeft gemeld nemen wij contact met u op.

Stap 1: Check waarvoor u verzekerd bent

Om uw uitgangspositie te bepalen, adviseren wij u de volgende zaken te checken:

  • Is uw schade of geschil verzekerd? Dit kunt u nagaan aan de hand van uw polisvoorwaarden.
  • Controleer of u een eigen risico heeft.
  • Neem de onderstaande, meest voorkomende situaties door waarin uw zaak niet verzekerd is.
Uw zaak is niet verzekerd als:
  1. Het geschil/conflict al speelde voor de ingangsdatum van uw rechtsbijstandverzekering
  2. U de module waarbinnen uw zaak valt, niet heeft meeverzekerd.
  3. U de behandeling van uw zaak bij een advocaat of andere deskundige heeft neergelegd, zonder hiervoor vooraf toestemming te vragen aan ARAG.
  4. Het geschil zodanig laat gemeld wordt, dat de behandeling ervan voor ARAG aanmerkelijk moeilijker of kostbaarder is geworden dan noodzakelijk.

Dit zijn de meest voorkomende zaken die niet verzekerd zijn. Er zijn nog andere zaken die niet verzekerd zijn, waaronder de meeste strafzaken. Is uw zaak niet verzekerd? Of twijfelt u? In beide gevallen adviseren wij u om contact met ons op te nemen voor een definitieve check. Wij kunnen u dan ook een alternatief bieden. Wij kunnen u altijd helpen of u nu verzekerd bent of niet.

Stap 2: Laat u inlichten door een jurist

Voordat u de zaak indient, adviseren wij u contact op te nemen met een medewerker van ons ServiceCenter. U krijgt direct een jurist aan de telefoon met wie u uw zaak kunt bespreken. Samen bepaalt u wat de juiste vervolgstappen zijn om tot een oplossing van uw geschil te komen.

Stap 3: Dien uw zaak in

Selecteer onderstaand welk geschil u heeft en u kunt uw zaak direct aan ons melden. Voordat u onderstaand een keuze maakt adviseren wij u alle benodigde documenten in te scannen en uw situatiebeschrijving alvast uit te werken in een tekstverwerkingsprogramma.

Verkeerszaak

Heeft iemand bijvoorbeeld uw auto beschadigd? Heeft u een ongeval
gehad waarbij u letsel heeft opgelopen? Of heeft u een aanrijding gehad?

Arbeidszaak

Wordt u ontslagen en wilt u weten wat uw rechten zijn? Wordt uw
salaris niet op tijd uitbetaald? Bent u ziek en heeft u daardoor een
geschil gekregen met uw werkgever?

Geschil met de overheid

Bent u het niet eens met de bouwplannen in uw buurt? Heeft u problemen met een overheidsinstantie?

Overige zaken

Heeft u bijvoorbeeld een geschil over uw uitkering of pensioen? Of problemen met uw huurder/verhuurder? Heeft u een product gekocht en nooit ontvangen of bent u niet tevreden over een product? Of heeft u een geschil met Bureau Jeugdzorg? Alle zaken die te maken hebben met strafrecht, persoons- of familierecht, kunt u hier aanmelden.



>5000

Afgelopen maand ruim 5000 mensen geholpen met hun conflict;

>450

Bij ARAG staan altijd meer dan 450 juristen voor u klaar;

7,8

Verzekerde particulieren waarderen onze zaak behandeling met een 7,8;