Waardering voor zaakbehandeling

Als er echt iets aan de hand is moeten klanten kunnen vertrouwen op goede kwaliteit van ARAG rechtsbijstand. Daarom vragen wij klanten direct na afronding van een zaak wat zij van de zaakbehandeling vinden. Onderzoeksbureau Metrixlab voert dit onderzoek voor ons uit.

cijfer8,3

In de eerste drie kwartalen van 2020 hebben ruim 11.000 klanten onze zaakbehandeling gemiddeld met een 8,3 gewaardeerd. Op basis van alle klantreacties en verbetertips coachen wij onze juridisch specialisten om onze rechtsbijstand dienstverlening verder te verbeteren.

 

Algemene waardering

VerzekeraarsinBeeld voert in opdracht van het Verbond van Verzekeraars klantonderzoek uit bij 44 verzekeraars. De opzet van dit onderzoek is gestandaardiseerd. Daardoor kunt u de beoordelingen van verzekeraars met elkaar vergelijken.

cijfer-7_44

Een steekproef van 243 particuliere klanten hebben ARAG in 2019 beoordeeld met een 7,44. Een deel van deze klanten had afgelopen jaar ervaring met zaak behandeling door ARAG.

Recente klantreacties over de behandeling van hun zaak

Wij geven u graag een indruk van de reacties en verbetertips die klanten ons geven over de rechtsbijstand in hun zaak.

Cijfer 9
"Ik ben blij met de actieve houding van mijn jurist die uit haar zelf regelmatig om een update vroeg. Ook stipt in telefonisch afspraken."
 
Cijfer 8
“Na een verzoek op snel handelen, kreeg ik binnen 2 dagen contact met een juriste. Dit was fijn aangezien het om een zaak ging die binnen 1 week opgelost moest worden i.v.m. een te tekenen vaststellings-overeenkomst.”
 
Cijfer 6
"Mijn zaak is specifiek en het kon niet gelijk opgelost worden maar ARAG was ook heel snel 'tevreden' met dat feit."
 
Cijfer 8
“Vanwege de vele ontslagzaken in het voorjaar duurde het wat langer voordat ik een jurist toegewezen heb gekregen. Maar vervolgens heeft zij het snel en gedegen opgepakt en hebben wij mijn ontslag en bijbehorende Vaststellingsovereenkomst snel kunnen afronden. De communicatie verliep hierbij zeer plezierig.”
Cijfer 8
"Goede service, duidelijke antwoorden en een positief einde."
 
Cijfer 10
"Snelle reactie, goed, duidelijk en tevreden overleg, coulant, zeer vriendelijk, en geruststellend in een stressvolle situatie. Menselijk. Snelle afhandeling facturen."
Cijfer 9
"Mijn ervaring met ARAG is prima, je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan, luisterend oor en goed geholpen."
 
Cijfer 9
“Mijn ervaring met ARAG is prima, je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan, luisterend oor en goed geholpen.”
 
Cijfer 4
"Lange behandelingstijd, ik moest meerdere malen contact zoeken."
 
Cijfer 7
"Heb niet het gevoel dat het maximale eruit is gehaald."
 
Cijfer 10
"Omdat het gelukt is de buitenlandse veroorzaker van de schade er ook voor te laten opdraaien. Dat duurde erg lang, maar om de zoveel tijd werd ik met een mail op de hoogte gehouden. Heel prettig."
 
Cijfer 8
“Goed geholpen, vooral veel verwachtingsmanagement naar mij toe is heel erg fijn.”
 
Cijfer 8
“Accurate, deskundige, duidelijke, complete behandeling van mijn zaak. Met een tevreden afronding.”
 
Cijfer 10
“Vriendelijke en professionele benadering, snel contact, goede en nette afhandeling van de zaak.”
 
Cijfer 10
“Ik werd meteen gebeld toen ik een hulpvraag had. Ik ben heel erg goed geholpen en de situatie en opties werden duidelijk uitgelegd.”
 
Cijfer 3
"De zaak heeft anderhalf jaar geduurd en we zijn er niks mee opgeschoten. We hebben alleen maar geld verloren en als de tegenpartij op allerlei manieren niet mee werkt dan doet ARAG ook niks."