lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina
De ARAG-site maakt gebruik van cookies. Lees meer informatie over cookies.

Waardering voor zaak behandeling

Als er echt iets aan de hand is moeten klanten kunnen vertrouwen op goede kwaliteit van ARAG dienstverlening. Daarom vragen wij klanten direct na afronding van een zaak wat zij van de zaak behandeling vinden. Onderzoeksbureau Metrixlab voert dit onderzoek voor ons uit.

Cijfer 8,2

Van januari 2016 tot en met september 2017 hebben 27.358 klanten onze zaak behandeling ieder kwartaal gemiddeld met een 8,2 gewaardeerd. Op basis van alle klant reacties en verbetertips coachen wij onze juridisch specialisten om onze dienstverlening verder te verbeteren.

 

Algemene waardering

VerzekeraarsinBeeld voert in opdracht van het Verbond van Verzekeraars klantonderzoek uit bij 48 verzekeraars. De opzet van dit onderzoek is gestandaardiseerd. Daardoor kunt u de beoordelingen van verzekeraars met elkaar vergelijken.

Cijfer 7,41

Een steekproef van 228 particuliere klanten hebben ARAG in 2017 beoordeeld met een 7,41. Een deel van deze klanten had afgelopen jaar ervaring met zaak behandeling door ARAG.

Recente klant reacties over de behandeling van hun zaak

Wij geven u graag een indruk van de reacties en verbetertips die klanten ons geven over de zaak behandeling.

Cijfer 9
"Goed advies Begin even verschil van inzicht, maar daarop werd goed gegaan zodat we weer snel op een lijn zaten."
 
Cijfer 8
"Het (email) contact was kort en helder. Duidelijke instructies over wat er van mij werd verlangd en wat ARAG zou gaan doen."
Cijfer 6
"Mijn zaak is specifiek en het kon niet gelijk opgelost worden maar ARAG was ook heel snel 'tevreden' met dat feit."
 
Cijfer 8
"Omdat mijn advocaat mij goed geholpen heeft. Het heeft wat lang geduurd maar het resultaat is tot mijn tevredendheid uitgevoerd."
Cijfer 8
"Omdat ik een andere aanpak en uitkomst verwacht had."
 
Cijfer 10
"ARAG heeft het probleem van begin tot eind heel goed begeleid."
 
Cijfer 9
"Zeer goede hulp, ik kon ook langs komen op kantoor, snelle reactie's, korte lijnen, mee denken en meer doen dan besproken in mijn voordeel. Dik tevreden dus."
Cijfer 9
"They were helpful and seemed to do everything they could to help."
 
Cijfer 3
"Omdat ik van mening ben dat er wel actiever contact onderhouden kon worden. We hebben maanden niets gehoord en uiteindelijk zelf een en ander opgelost."
 
Cijfer 7
"Ik vond het een lang traject, maar wel met een mooi resultaat."
 
Cijfer 10
"De betrokkenheid van juriste vooral in het dossier. de optimale communicatie. Op en TOP vak vrouw !"
 
Cijfer 8
"Communicatie tussen juriste en mij verliep prima. Ik werd nauwkeurig van al haar acties, en de antwoorden van de tegenpartij daarop , op de hoogte gehouden."
Cijfer 8
"De schade-expert was vakbekwaam, zakelijk en klantvriendelijk."
Cijfer 10
"Ik ben bijzonder goed geholpen met mijn ontslag regeling."
Cijfer 10
"ik ben zeer goed geholpen en niet alleen deze keer."
Cijfer 3
"Omdat ik er zeker van zou zijn dat we de zaak zouden winnen."

Onafhankelijk onderzoek beoordeelt rechtsbijstandverzekeraars beter dan advocatuur

vrijdag 27 januari 2017

Op verzoek van het Ministerie van Veiligheid en Justitie heeft het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) de kwaliteit van de rechtshulpverleners in Nederland beoordeeld. Juristen werkzaam bij een rechtsbijstandverzekeraar scoorden beter dan de advocatuur.